4 Şubat 2016

THY UÇUŞ AKADEMİSİ 68. FİLO AYDIN

Eğitim yerim açıklanmadan önce Aydın Akademi'yi çok istiyordum. Bunun en önemli nedeni ise THY kültürü ile yetişmek istiyor olmamdı. Açıkcası bana böyle bir şans verdiği için şirketime karşı büyük bir vefa ve gönül borcu duyuyorum. Hatta, ilerleyen senelerde belli bir seviyeye geldikten sonra pilotluk dışında da şirketime hizmet etmek istiyorum. Tip şefliği (Umarım 777 olur), eğitmenlik vs. gibi. Şu da benim için bir gerçek ki, hayalimdeki mesleği yapacak olmamla birlikte, THY gibi Türkiye'nin dünyadaki öncü havayollarından olan bir şirkette ülkeme hizmet edecek olmam da beni oldukça gururlandırıyor.

Gönlümden geçen oldu ve 24 devremle beraber 68. Filo olarak Aydın'a atandık. Kısaca şunu söyleyebilirim ki, burada kendi yuvamızdayız. Bunu net bir şekilde hissediyorsunuz. Akademide, bırakın hocalarımızı, yöneticilerimizi, memur arkadaşları, güvenlik sorumlusu arkadaşlarımız bile çok yardımsever, güler yüzlü ve pozitif enerji dolu. Binalarımız, hangarlarımız, dersliklerimiz, lavabolarımız tertemiz, gıp gıcır. THY'nin burada profesyonel ve ciddi anlamda geleceğe yatırım yaptığı aşikar. Henüz apron ve piste girme şansımız olmadı ama ortam ve uçaklarımız oldukça güzel görünüyor.

Konakladığımız yer Kuşadası Golf&Spa Resort. Adından da anlaşılacağı üzere buranın konsepti bir otelden farklı. Bildiğiniz 2+1 evde kalıyoruz. Çamaşır makinesinden buzdolabına, bulaşık makinesinden ütüye kadar, bir ev için gerekli ne varsa mevcut. Her ne kadar şu an çamaşır makinesinin kontol paneli 777 kokpitinden farklı görünmese de, giyecek gömleğimiz kalmadığında onu da çalıştırmasını öğreneceğiz. Otel çalışanları da bizlere karşı oldukça yardımsever ve anlayışlı.






Şu sıralar otelde, bir dövüş turnuvası için kalan büyük bir ekip var. Onlar dışında sorun yok. Neden sorun derseniz, çocuklar gün boyu kafalarına yumruk, tekme yemekten beyinlerinin pekmezleri akıyor olsa gerek, sırada beklerken elimizdeki tabağı boş sanıp çatallarıyla kemal paşamıza falan dalıyorlar. Biz de ses çıkaramıyoruz tabi. Sağlam bi sağ kroşe ile nakavt olmanın alemi yok.

Kuşadası buraya 10 km civarında bir uzaklıkta. Bu da bizim için güzel bir avantaj. Haftasonları kafamızı dağıtmak için güzel bir şans. Davutlar Plajı ise otelden görünüyor.

Otelden kalkan servisle yaklaşık 50 km'lik bir mesafe kat ederek Akademi'ye ulaşıyoruz. Yol yaklaşık 1 saat sürüyor. Sabah 6:30'da kalkmanın ızdırabıyle hemen herkes yolda uyuyor zaten.

Biraz eğitim programımızdan bahsedeyim. Burada  öncelikle yaklaşık 2 ay ATPL derslerinin özeti anlamında teorik dersler alacağız. İlk iki gün genel uçak bilgisi dersi aldık. Uçakların motor sistemleri, kontrol yüzeyleri, uçuş ilkeleri vs. Şimdi ise meteoroloji dersi alıyoruz. Bulut tipleri, basınç merkezleri, yan rüzgarlar, türbülans vs. Hele ki bir CB bulutları var. Çok çekici. İnsanın bi bakıp çıkası geliyor. Bakabiliyorsunuz ama çıkamıyorsunuz tabi.



Hocalarımız kendi alanlarında oldukça uzman ve konulara hakim. Bu dersleri ATPL safhasında daha ayrıntılı alacağız.

Bu 2 aylık süreçten sonra tek motorlu uçaklarla uçuşlarımız başlayacak. Bunla ilgili ayrıntılı bilgiyi bu safhaya geldiğimizde yazacağım.

Görüşmek üzere.

16 yorum:

  1. Gitmek istediğim yerden birinin görüşlerini yazması çok hoş olmuş. Bildiğim kadarıyla mühendislik dışı öğrenci almıyorlar bu konuda biraz aydınlatır mısınız? Bir arkadaşım ise alınabildiğini söylüyor 😌 ve ayrıca thy gibi mükemmel bir şirketin böyle imkânlar sunmasına hiç şaşırmadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, mühendislik dışı, 4 yıllık fakülte mezunları başvuru yapabiliyor.

      Sil
  2. Merhabalar, kaldığınız otel şirkete mi ait hala aynı yerde ve tüm filolar birlikte mi kaliyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Otel şirkete ait değil. Ben oradan ayrılalı 1 sene oldu. Ama bildiğim kadarı ile aynı sistem devam ediyor.

      Sil
  3. Merhabalar,
    Evli yahut evlenecek kişiler için burada kalmak dışında başka bir seçenek var mı? Yakınlarda ev tutmak yahut şehir merkezinde olan bir eğitim yeri.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Evli arkadaslarımız Aydın merkezde ev kiraladılar.

      Sil
  4. Selamlar, güzel yazın için çok teşekkürler, odalarda tek mi kalıyorsunuz acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Oda denmez aslında. 2+1 ev gibi. Herkesin kendi odası var.

      Sil
  5. Merhaba. Ben evliyim ve Eskişehir'de ikamet etmekteyim. Eğitime hak kazandığım taktırde burada kalma gibi bir opsiyon sunulabilir mi? Bir de günlük ders saatleri nelerdir? Ne kadar çalışıp kendinize ne kadar vakit ayırabiliyorsunuz? Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Öyle bir imkan maalesef yok. Günlük derslere girmeniz gerekiyor. Saatleri 9-17 arası. İzinler resmi izinler dahilinde oluyor. Eşinizi de götürüp ev kiralayabilirsiniz.

      Sil
  6. Dostum öncelikle hayalini gerçekleştirip eğitimine başladığın için kutlarım. Benim sorum verilen eğitimler için belli bir sayısal zeka yeterliliği olması gerekli mi yoksa dersler genelde mantık ve ezber üzerine mi? Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Teşekkürler. Ben bunu sayısal zeka olarak nitelendirmeyi pek sevmiyorum. Zeka kavramı farklı ve yanlış anlaşılabilir. Eğilim diyebiliriz. Çünkü kiminin sayısal kiminin sözel yönde eğilimi vardır diye düşünüyorum. Bu işte tabi ki ezber kısmının olduğu yerler de var. Örneğin ATC'nin verdiği talimatı anlık olarak akılda tutup, ATC'ye readback yani talimatı doğru aldığına dair talimatı tekrarlamak ve o talimatı uçağın sistemine girmek gerekiyor. Ama onun dışında matematiğin, akıl yürütmenin yani dediğin gibi mantık yürütmenin, plan yapmanın da gerektiği yerler oluyor. Örneğin öndeki uçakları izleyerek ATC'nin sana shortcut yani kestirme verip vermeyeceğini anlamak ve ona göre hazırlık yapmak mantık oluyor. İşte bunların tümü ve diğer tüm karar alma insiyatifi havacılık nosyonu oluyor.

      Sil
  7. Merhaba öncelikle değerli bilgileriniz için teşekkürler. Benim merak ettiğim genel sorularla aynı ama bir tık farklı. Bende evliyim ve eğer böyle bir eğitime katılma şerefine nail olursam eşimle beraber taşınmak yerine sadece haftasonları gelmesi gibi bir durumda konakladığımız yerde sadece haftasonları bizimle kalmalarında bir sakınca varmıdır. Birde yaz tatili sorusu birkaç kez sorulmuş fakat cevabı bulamadım :) 18 aylık eğitim aralıksız (yani resmi tatiller harici) mı yapılmaktadır. Şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaldığınız otelde ücret farkını vererek eşinizle kalabilirsiniz. Evet eğitim aralıksız yapılmaktadır.

      Sil
  8. Merhaba. hafta sonları ders olmuyor değil mi? yıllık izin var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim zamanımızda ders olmuyordu ancak hava muhalefeti nedeniyle haftaiçi uçamadığımızda uçuş oluyordu.

      Sil