6 Aralık 2016

SORU-CEVAP BÖLÜMÜ

Takipçilerimden birinin uyarısı ile soru-cevap kısmı oluşturmaya karar verdim.

Daha önceden e-posta veya Instagram hesabım üzerinden sorularınızı alıyordum. Bundan böyle merak ettiğiniz konuları buradan iletirseniz, benzer konularda soru işaretleri olan arkadaşlarımızı da bilgilendirmiş oluruz. Bunun için aşağıdaki "Yorum" kısmını kullanabilirsiniz.

Bu bölüm masaüstü veya dizüstü bilgisayarlardan giriş yapanlar için sabit olarak sayfanın sağ üst köşesinde bulunacaktır.




50 yorum:

  1. Burak kaptanım saygılar...

    Benim eğitim yeriyle ilgili bi sorum olacak. Şimdi bütün sınav ve mülakat süreçlerinin sonunda eğitim yeri belli oluyor. Ancak sıkıntı şurada: acaba eğitim yeriyle ilgili talepte bulunma hakkı var mı? İsteğe göre yerleştirme mi yapılıyor yoksa atama usulüyle itiraz hakkı olmaksızın bir yerleştirme mi uygulanıyor? İşte evli ya da çocuklu olanlarla ilgili geçerli mazeret kabul edilip ona göre bir düzenleme yapılabiliyor mu?

    İlginiz alakanız için şimdiden teşekkürler...

    İyi uçuşlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba.

      Talepte bulunma hakkınız yok ancak tercih beyan edebiliyorsunuz. Benim dönemimde İstanbul'da kendi imkanlarımla kalıp kalamayacağımı sormuşlardı. Eğer ciddi anlamda bir maruzatınız varsa yine de bildirirsiniz.

      Süreçte başarılar.

      Sil
  2. Burak bey merhaba. Efendim öncelikle başarıyı yakaladıktan sonra, sizden sonra gelenleri unutmayıp, tecrübelerinizi paylaştığınız için çok teşekkür ederim. Umarım bu yardımlarınız hayatınızın her alanında başarı ve huzur olarak size geri döner. Burak bey, ben eğitim sürecinin tam olarak kademe kademe nasıl ilerlediğini çok merak ediyorum. Genel hatlarıyla bilmeme rağmen, hangi noktada ppl, hangi noktada cpl almayı hak ettiğimizi, 14 tane başlıktan oluşan teorik dersleri hangi aşamada başarıyla tamamlamamız gerektiğini merak ediyorum. Örneğin, her lisans için belli derslerimi tamamlamalıyız? Eğer öyleyse bunlar hangileridir?

    Umarım yoğun temponuz dan vakit bulup sorularımı cevaplayabilirsiniz? Kolay gelsin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. İyi dileklerin için ben teşekkür ederim.

      Süreci kısaca özetlemek gerekirse;

      Bizim burada aldığımız entegre ATPL programı. Bu sistemde ayrı olarak PPL veye CPL sahibi olmuyorsunuz. Ama bu lisanslar için gerekli eğitimleri alıyorsunuz. Bu lisansların ayrı olarak alındığı sistem ise modüler program.

      PPL için öncelikle 2 aylık yer dersleri alıyorsunuz. Bu dersler ATPL için gerekli olan 14 dersin özet hali diyebilirim. Ardından da tek motorlu uçaklarla uçuş yapıyorsunuz. Bunun için yalnız uçuş, hava hareketleri, seyrüsefer uçuşu ve gece uçuşu kontrollerinden geçmeniz gerekiyor.

      PPL aşamasını bitirdikten sonra ATPL için gerekli olan 14 dersi alıyorsunuz ve yaklaşık 6 ay sürüyor. Bu 14 ders için Ankara'ya SHGM'ye gidip sınavlara giriyorsunuz. Örneğin bu ay 3 ders aldınız. Ankara'da bu 3 dersten sınava giriyorsunuz.

      Ders aşaması da tamamlandıktan sonra IR (Instrumen Rating) yani aletli uçuş ve multi engine yani çift motor uçuşlarını gerçekleştirip buradaki eğitimi bitiriyorsunuz.

      Biz şu an yer dersleri aşamasında olduğumuzdan IR ve ME safhası için fazla bilgi veremiyorum ne yazık ki.

      Burayı bitirmemize yakın tip belli olacak ve o tipin eğitimini alacağız ve muhtemelen İstanbul'da olacak.

      Sil
  3. Burak Bey merhabalar. Öncelikle sorularım biraz fazla,şimdiden hoş görün lütfen :)
    1- Öncelikle dlr-1,dlr-2 ve kurul mülakatı için kendi çalışma yönteminiz ve programınızı,nasıl taktikler uyguladığınızı ve stratejiler incelediğinizi detaylı bir şekilde yazmayı düşünüyor musunuz ?
    2- Üniversite son sınıf öğrencisiyim,süreçe katılan tanıdıklarım,tanıştıklarım var. Daha geçen hafta dlr-2 ye giren bir arkadaşım,şöyle dedi,25 yaş altına fazla sıcak bakmıyorlar,iş tecrübesi istiyorlar biraz,ben üniversite son sınıf öğrencisiyim,mezun olur olmaz başvurmayı düşünüyorum. Ben ve benim gibi arkadaşlarım direk yenik mi başlıcak yarışa ? Sayısal bir oran verdi çünkü,90 kişiden 25 kişi dlr-1 sınavını geçmiş,geçenlerin arasında 25 yaş altı sadece 3 kişi varmış,tesadüf mü sizce ? Bu yoruma katılıyor musunuz ? Sizin düşünceleriniz neler ?
    3- Sağlık raporuyla alakalı sormak istiyorum. Tüm mülakatları geçtiğimizi farzedelim,en son sağlık testi olucak,burdaki sağlık kriterleri neler biliyor musunuz ? Örnek veriyorum ciğerleri çok kötüdür tütün ve tütün ürünleriyle alakalı,belki elenebilir,ancak kriterleri neler ? Örnek veriyorum bir arkadaşım balık pulluluğu hastalığı var. Kremlerini sürmezse cildi pul pul oluyor,sürekli sürüyor,bi sıkıntısı yok,ne zaman uzun zaman kullanmasa,tekrar oluyor. Bu tarz genetik bir hastalık kabul edilir mi ? Engel mi ?
    4- Askerlik ile alakalı sormak istiyorum. Yeni mezun olucam,direk sürece başlamak istiyorum. Tecil ettirmeyi düşünüyorum,ancak akademidekiler askerlik problemi olmayan adaylara biraz daha pozitif ayrımcılık yapıyor diye bir şey var mı ? Yoksa askerliğini yapmış olanada,tecil ettirenede aynı gözde mi bakılıyor ?

    Şimdiden teşekkür ederim,güvenli uçuşlar dilerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba.

      1) DLR 1 ile ilgili "Ben olsam..." başlıklı yazı dizisini okuyabilirsiniz. DLR 2 için yakında yazacağım.

      2) Sayısal olarak bir bilgi veremem. Ancak aramızda yeni üniversite mezunu 23 yaşında bir arkadaşımız var. Bence olay sende bitiyor. Kendini iyi ifade edebilirsen başarabilirsin. Söylediğim üzere önümüzde bunun örneği var.

      3) Bahsettiğin rahatsızlık uçuş güvenliğini tehdit edebilecek bir durum mu bilemiyorum. Bence bu konuda en güzel bilgiyi SHGM yetkisi olan sağlık kuruluşları verebilir. Bunların listesi internette kolayca bulunabilir. Arayıp sorarsan yardımcı olacaklardır. Bu arada sigara kullanıyorsan bırak :)

      4) Bizde de yanılmıyorsam 4-5 kişi askerliğini yapmadı henüz. Tecilliler. Ancak ben bu konuda biraz farklı düşünüyorum. Her Türk evladı askere muhakkak gitmeli. Hem vatan borcu hem kendine bir şeyler katması açısından. Orada, para versen de kazanamayacağın tecrübeler kazanıyorsun.

      Süreçte başarılar dilerim.

      Sil
  4. Merhabalar biraz fazla olacak sorularım ama mazur görün hepsi meraktan :) 1-)Öncelik mühendislik bölümlerine mi veriliyor? Ben Uluslararası lojistik ve taşımacılık okuyorum benim için bir dezavantaj olur mu bu? Yanınızda eğitim gören arkadaşlarınızdan mühendislik okumamış olan var mı?
    2-)İngilizceyi nasıl halledebilirim? Benim kafamda bir planım var size göre mantıklı ve yeterli mi şuan 2.sınıftayım seneye okul başında dil kursuna gidip
    A-2,A-1,B-2 kurlarını alacağım bu anlattığım sene sonunda Work and Travel olabilir bir ihtimal, 4.sınıftada
    B-1,C-2,C-1 kurlarını almak ardından okul bitince direk askerliği yapmak istiyorum. Askerlikten geldikten sonra 6 aylığına Amerika veya Kanada da bir dil okuluna gitmek var, planlarım arasında bu anlattığım planlar toplamından size göre nasıl bir sonuç elde edilir?
    3-)Bu eğitimlerinize başlamadan önce uçaklarla ilgili bir bilgi birikimine sahipmiydiniz? Yoksa hiç birşey bilmeden gidip sıfırdan mı gördünüz? Gerçi şimdi bu soruyu okuyunca mantıksız geldi :D çünkü mülakatlarda uçak bilgisi ve havacılık bilgisi ile ilgili sorular geliyormuş bilmeseniz nasıl geçeceksiniz değil mi? İşte bunlar hep uçaklar yüzünden oluyor, o gökyüzü bulutların arasında süzülme isteği yüzünden oluyor aklım bir karış havada :) Çenem biraz düştü kusura bakmayın kısacası soruyu şöyle sorayım ne kadar bilgiye sahiptiniz? Her konuda bilgi sahibimiydiniz? Mesela uçağın uçma prensibini bilebilirsiniz ama meterolojiyide biliyormuydunuz?
    4-)Eğitim yeri seçilirken kendi tercih ettiğiniz yerin gelme olasılığı ne kadar yüksek? Öğrencinin tercihini göz önünde bulunduruyorlar mı? Mesela THY akademi bu sene 125 kişi aldı diyelim 5 eğitim yeri var bunları 25 kişilik gruplar olarak rastgele mi dağıtıyor yoksa herkese tercih hakkı verip tercihlerine göre mi dağıtıyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba.

      1) Öyle bir durum söz konusu değil. Bizde turizm, uluslararası ilişkiler, diyetisyen, japon dili edebiyatı mezunu arkadaşlar var.

      2) İngilizcen ne durumda bilemiyorum ama başlangıç seviyesinde ise kursa gitmek muhakkak gerekir. Ardından da Work&Travel kesinlikle faydalı olacaktır. Ama önce dilbilgisini hallet ki yurt dışına çıktığında sağlam temel üzerine bir şeyler katmış ol. Ben anadolu lisesi mezunuyum ve ingilizce öğretmenlerimiz çok iyiydi. Bunun üzerine ben sürekli alt yazılı film izledim, yabancılarla hem yazılı hem sesli sohbet ettim. Bunun faydasını çok gördüm. Bu konuda ayrıntılı bilgiyi "Ben olsam..." yazı dizimin 1.sinde okuyabilirsin.

      3) Bu blogdaki ilk yazımda havacılık geçmişimi okuyabilirsin. Küçüklüğümden beri zaten havacılıkla içli dışlıydım. Ancak tabiki de DLR 2 aşamasında bilgimi daha da arttırdım. Bu konuyu da yani DLR 2 hazırlanma sürecimi ayrı olarak yazacağım. Meteoroloji konusunda bilgi sıfırdı. Ancak DLR 2 de zaten size bu kadar ağır konulardan girmiyorlar. Bu işe meraklı bir insanın bilmesi gerektiği kadar.

      4) Tercih durumu farklı. Size bir takım sorular soruyorlar. Ancak her zaman bu sorulara göre atanmıyorsunuz. Neresi boşsa oraya yönlendiriliyorsunuz.

      Süreçte başarılar dilerim.

      Sil
    2. Teşekkürler...

      Sil
    3. Rica ederim. Her zaman danışabilirsin.

      Sil
  5. Öncelikle merhabalar ve güvenli uçuşlar diliyorum. Sorular aklıma parça parça geliyor o yüzden kusuruma bakmayın :) ilk sorum dlr-1 için sürece başvurmadan önce kendimiz evde aşina olabilmek için çalışabiliceğimiz bir site var mı ? Siz biliyor musunuz ? ikinci sorum ise eğitim esnasındaki ders programlarınız ile alakalı. Hafta içi kaçtan kaça dersleriniz oluyor ? Haftasonuda dersleriniz oluyor mu ? Kendinize zaman ayırabiliyor musunuz ? Yıllık izin gibi yazları belli bir süre tatiliniz oluyor mu vs ? Şimdiden teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Estafirullah ne kusuru.

      DLR-1 için bir site vardı ancak hatırlamıyorum maalesef. Biraz araştırırsan sanırım bulursun.

      Dersler haftaiçin 8:30-16:20 arasında oluyor. Bazen hocalarımızın programı nedeni ile cumartesi de ders ayarlanabiliyor.

      Kendimize vakit ayırma konusu aslında biraz göreceli. İlk 2 aylık PPL sürecinde yani giriş dersleri kısmında ayırabiliyorduk, ilk safha uçuş dönemi check koşturmacası sebebi ile fazlası ile yoğunduk ancak seyrüsefer uçuşlarına geçtiğimizde rahatladık. ATLP dersleri aşamasında ise yani tam da şu anda ders çalışmaktan bir şey yapasınız gelmiyor. Oturup soru çözeyim diyorsunuz. Ancak her ay sonu olan sınavlardan hemen sonra biraz kendinize vakit ayırabiliyorsunuz.

      Yıllık izin gibi bir durum söz konusu değil ancak bayram tatilleri, uçuş günü boşlukları gibi zamanlarda dinlenecek vaktimiz oluyor.

      Süreçte başarılar.

      Sil
  6. Merhabalar Burak Bey yukarıda arkadaşımız sağlık koşulları ile ilgili bir soru sormuş ve sizde " Bu arada sigara kullanıyorsan bırak :) " ifadesini kullanmışsınız bunu yazmanızın sebebi klasik olarak sigaranın bildiğimiz zararları mı yoksa başka bir durum söz konusu mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba.

      Hem bildiğimiz zararlarından, hem sağlık kontrollerinde yapılan solunum fonksiyon testlerinden, hem de burayı kazanacaksanız eğer böyle bir şansı, ileride sigaranın vereceği bir sağlık sorunundan dolayı kaybetmek istemeyecek olmanızdan. Ha bir de tabi şu var, line uçuşlarına başladığınızda uçuş boyunca sigara içemeyeceksiniz ve bu sizi strese sokabilir. O yüzden çok daha öncesinden bırakıp, bırakma psikolojisinden çıkmak lazım.

      Sil
  7. Merhaba blogunuzu severek takip ediyorum umarım yazmaya devam edersiniz. Benim sorum üniversitelerin pilotaj bölümleriyle alakalı olacak. Abimin arkadaşının kardeşi özyeğin pilotaj bölümünde okuyor söylediğine göre her sene 50-60 mezun veren okul ancak 3-5 kişiye iş imkanı sağlıyormuş diğer mezunlar işsiz kalmış. Bunlar doğru olabilir iş imkanı gerçekten bu kadar az mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Üniversitelerin pilotaj bölümlerinden mezun olanlar konusunda hiç bir bilgim yok. Ancak bir sorarım etrafıma. Bilgi sahibi olursam burdan paylaşırım.

      Sil
  8. Merhabalar Burak bey hangi filo için eğitim alıyorsunuz bu belli mi? Ve atıyorum ki 737 filosundasınız ileride başka bir tip eğitimi alma şansınız oluyor mu? Bunu şirket mi karşılıyor yoksa siz kendiniz mi? Son olarakta geniş gövdeli uçaklara first officer olma ihtimalimiz ne kadar?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Henüz belli değil. Tip değişimi konusunda çok bilgim yok ama arada olduğu yönünde bir kaç şey duymuştum. Şirket içi tip değişikliğinde ücret talep edileceğini sanmıyorum. Geniş gövde için de hiç bilgim yok ama ihtiyaca göre geçiş olabilir.

      Sil
  9. Burak bey merhaba,

    Askerde iken bu sürece katılma hakkında ne düşünyorsunuz? THY buna müsaade ediyor mu veya tsk nın tutumu nedir acaba zaman zaman izin alınıp mülakatlara gidilmesi konusunda?

    Ayrıca muvazzaf subaylığı alınma durumum söz konusu. Gerek eğitim süresince, gerek muvazzaf olarak çalışmaya başladıktan sonra Thy nin süreçlerine katılıma karşı tutum nasıl olacaktır sizce? Bunu mantıklı bulur musunuz, acaba örneği var mıdır bilip tanıdığınız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Ben subaylığım döneminde başvurmuştum. Sicil amirimden izin alarak başvuru, DLR gibi süreçlere katılıyordum. THY'ye başvurmadan önce subaylıktan ayrılış tarihimi sicil amirimden aldığım resmi bir yazı ile bildirmiştim. Bu tarih, eleme sürecinin tamamen tamamlanmasından önce bir tarihti.

      Burda en önemli husus askerlik görrvinizi kısa dönem mi yoksa yedek subay olarak mı yapacaksınız? Kısa dönem zor olabilir. Ama yedek subay olursanız ve sicil amiriniz izin verirse sorun olmaz diye düşünüyorum.

      Bu arada muvazzaflık demişsiniz. Yani aslında şu anda TSK mensubu musunuz?

      Sil
  10. Burak bey merhaba. Öncelikle böyle bir blog açarak benim gibi bu sürece girmiş kişileri birçok konuda aydınlattığın ve pozitif yönde motivasyon sağladığınız için teşekkürler. Benim sorum şu yönde; Thy akademi her sene düzenli olarak öğrenci alımı gerçekleştiriyor mu? Bildiğimiz üzere bu uzun bir süreç ve sadece başvuru koşullarını karşılamak için bile belli bir donanım gerekiyor. Kendimden örnek vermek gerekirse lisans mezunu olmak ve yeterli ingilizce seviyesine ulaşmak için en az iki yıla ihtiyacım var. Tabi büyük bir heves ve kararlılıkla hazırlıklarım devam ediyor. Hal böyleyken yüzüp yüzüp kuyruğuna geldikten sonra Thy alımları durdursa gerçekten üzücü olur. Bu durum insanı ister istemez kaygılandırıyor. Bu durumda siz ne düşünüyorsunuz aydınlatırsanız sevinirim. Eğitimde başarılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Naçizane bi faydam oluyorsa ne mutlu.

      Ben şirketimizin pilot istihdamını karşılamak için bu özkaynak düzenin yani başvuruların devam edeceğini düşünüyorum. THY hızlı gelişen ve büyüyen şirket. Ciddi anlamda uçak alımları da ileride daha çok uçucu personele ihtiyaç olacağını gösteriyor diyebilirim.

      Bence zamanını boşa geçirmiş olmazsın ama son karar senin tabiki. Yanlıs bir yönlendirme yapmak istemem.

      Sil
  11. Merhabalar. Eğitim sürecindeki geçinme ile alakalı bir soru sormak istiyorum. Çünkü eğitime başlamak için işlerini bırakanlar,evli olanlar,bakmaya sorumlu oldukları çocukları yada aileleri olanlar olabilir. Durum böyle iken thy eğitim esnasınsaki pilot adayları için sanırım maaş bağlıyordur. Net bir maaş söylemek tabi ki yakışı kalmaz ancak asgari ücretten fazla mı ? Az mı ? Biraz ortalama olarak bizimde anlayabiliceğimiz bir şey söyleyebilme şansınız var mı ? Şimdiden teşekkür ederim,emniyetli uçuşlar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Belli bir maaşımız var tabiki ancak bunu buradan beyan etmem maalesef mümkün değil. Şöyle diyebilirim, eğer kendi eviniz varsa aileniz bu maaşla çok sorun yaşamaz. Zaten siz de burada barınma, ulaşım ve yemek için bir gider yapmıyorsunuz.

      Sil
  12. Merhabalar Burak Bey sormak istediğim soru şu bir aday evli ve çocukluysa onlarla yaşamak zorunda değil mi peki buna şirket izin veriyor mu mesela örnek vericek olursak sizin oradan örnek verelim mülakata katıldı bir kişi geçti bütün aşamaları son olarak yer dağıtımı kaldı ve şirket evli ve çocuklu olduğunu biliyor adayda aydını istiyor eğitim yeri olarak eşinin durumu yüzünden şirketin buna inisiyatifi ne olur? Ve çocuklu olmasa sadece evli olsa durum değişir mi? Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba.

      Aramızda evli arkadaşlar var. Ailelerini de Aydın'a getirdiler ve onlara ev tuttular. Ama aile yaşamak zorunda değilsiniz. Evli olup ailesi başka şehirde olan da var. Çocuk durumu herhangi bir durum farklılığına yol açmıyor.

      Sil
    2. Durumu şöyle anlatayım benim ailem izmirde yaşıyor aydın olması tabiki benim için iyi olacaktır akademiyi kazanma durumumda eşiminde tayinini oraya çıkarma ihtimalimiz olacaktır. Bu durumdayken THY benim eğitim yerimi aydın yapar mı orda eğitim almak istediğimi dile getirsem? Bu ev tuttular dediniz bunu aday kendi sağlıyor demi THY bu konuda yardımcı olmuyordur diye düşünüyorum

      Sil
    3. Böyle bir durumda istihdam bölümüne bilgi verirsiniz ve belki bu yönde size yardımcı olabilirler. Ev tutanlar kendi bütçeleri ile tutuyorlar.

      Sil
  13. kaptanım cessna mustang eğitim için mi kullanılıyor.Siz kullandınız mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba.

      Hayır eğitim için değil. Ancak isterdik tabi kullanmayı.

      Sil
  14. Merhabalar. Birşey merak ediyorum. Mülakat sürecine dahil olabilmek için zaten istenen belli ingilizce yeterlilik belgelerini almanız gerekiyor. Bu belgeleri alan kişilerin DLR-2 gibi mülakatlarda kendini açıklamada pek bir sıkıntı yaşayacaığını düşünmüyorum ancak şöylede bir gerçek var ki, belkide hayatınızı değiştiricek mülakatlar olduğu için gerek biraz gerginlik gerekde biraz heyecan sebebiyle kendini açıklama konusunda ingilizce biraz akıcı olmaz ise,bu bir problem yaratır mı ? Yada direk şöyle sorayım,belgeler dışında mülakatta olması gereken ingilizce nasıl olmalı ? Sizin ingilizceniz çok mu akıcıydı mesela yoksa sizde kendinizi açıklarken düşündünüz,bazen takıldınız bazen bazı soruları çok hızlı bir şekilde mi cevapladınız ? Bu konuda bilgilendirme yapabilirseniz çok sevinirim. Şimdiden teşekkür eder,iyi günler,emniyetli uçuşlar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Evet orada kendinizi anlatacağınız için bildiğiniz ingilizce bazı konularda yetersiz kalabilir. Bu sebeple mülakatta sorulabilecek sorulara karşı ben kendimi özel olarak hazırladım. Gündelik hayatta kullanılmayan kelimeler kullanmak gerekebiliyor. İş görüşmelerinde sorulabilecek sorulara bakabilirsin.

      Ben de tabi az da olsa kendimi ifade konusunda bazı yerlerde takıldım, bazen yanlış kelimeler kullanmış olabilirim ama emin ol karşındaki insanlar çok profesyoneller ve seni çok iyi anlıyorlar.

      Sonuç olarak IELTS veya TOEFL geçtiysen çok sorun yaşamazsın.

      İyi dileklerin için teşekkürler.

      Sil
  15. Burak bey tebrikler. İş yaşamınızda başarılar dilerim. Benim size sormak istediğim 2 soru var.
    Dlr2 de sizin sosyal yaşantınızı özellikle hobilerinizi çok önemsiyolar mı? Bir diğeri ise 30 yaş sınırı var başvuru için, yaşınızın yüksek olması olumsuz bir etken olarak görüldü mü?
    Cevaplarsanız sevinirim . Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler iyi dileklerin için.

      Hobilerinizin kişiliğinizi yansıttığını düşünüyorum. Ancak şöyle bir durum da var. Ben kayak yapıyorum. DLR 2'de değil ama Kurul mülakatında bu hobinin mesleğim için tehlikeli olduğu ve yapmaman gerektiği söylendi.

      Yaşım bende bir etken olmadı. Sadece son şansımın olduğunun farkında olup olmadığım soruldu. Sonuçta size bu yaşa kadar hak vermişler ve karşınızdakileri bu işi istediğinize ve yapabileceğinize ikna ettikten sonra sorun olmaz.

      Sil
  16. Burak kaptanım merhabalar. Aklıma bir soru takıldı. Şimdi kriterlerde 4 yıllık lisans düzeyinde mezun olmak gerekli peki alımlarda not ortalamasına dikkat ediliyor mu? Sadece 4 yıllık diplomanın elinde olması yeterli mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Not ortalamasının çok çok önemli olduğunu zannetmiyorum. Benim not ortalamam 4 üzerinden 2.70 civarıydı. Ama bunun sıkıntısını yaşamadım.

      Sil
  17. Abi selamlar öncelikle ben lise son ogrencisiyim bu sene bi muhendislik bölümü yazmayi dusunuyorum aslinda mecbur kalıyorum piotaja puanim yetmiyor ve durumum da yok ozel uni icin sana sorum soyle olcak benim pilotluk icin tek carem bu akademi ve ben 4 5 yil sonra başvuru yapabilicem anca o zamana kadar sence durumlar nasil olur bir tahminin var mi bana onerebilecegin birseyler isin icinde biri olarak nerede goruyorsun 4 5 yil sonra durumu acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önce muhakkak üniversiteni kazan ve bitir. Mühendislik senin hayat boyu garantin olur. Pilotluk riskli bir meslek. Ne zaman ne olacağı belli olmaz. Ummadığın bir sağlık sorunun olur ve meslekten olabilirsin. O yüzden sen önce bir kendi mesleğini eline al. Sonra rahatça Akademi'ye hazırlanırsın. THY Akademi'nin bir yere gittiği yok. Ha aslında evet gittiği bir yer var, şu an olduğu yerden daha ilerisi. Yani sürekli gelişme içerisinde. THY'nin kalesi orası.

      Sil
  18. merhabalar Burak bey;
    Daha önce sizinle görüşmüştük fakat ben yeniden sizi tebrik ediyorum. Başarmış olduğunuz bu muhteşem başarı hakikaten azımsanacak bir başarı değildir. Ben yaklaşık 6 aydır ingilizce çalışmaktayım, bu sürenin uzun olmasının nedeni ingilizce seviyemin tahmin ettiğimden dahada düşük olmasıydı. Bir ay önce Toefl sınavına girdim fakat istenilen puanı alamadım. Almış olduğum puan 75 den çok aşağı değildi fakat geçemedim. Şimdi ise bir de ielts denemeyi düşünüyorum fakat aklıma takılan bir soru var. Bildiğiniz üzere Türkiye'de çoğu kurum artık ielts sınavını kabul etmiyor. Türk Hava Yolları kabul ediyor ama acaba toefl dan yeterli puan almış adaylara öncelik verilme gibi bir durum söz konusu mu? Siz ielts sınavından yeterli puanı alarak başvurdunuz ve başardınız. Sizin bizimle paylaşmış olduğunuz bilgiler ve tecrübeleriniz bize gerçekten hem ilham veriyor hem de cesaretlendiriyor. Bu sorumu cevaplandırırsanız çalışma planlamam hakkında bana çok yardımcı olacaksınız. Şimdiden çok teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler.

      Toefl veya Ielts ayrımcılığı diye bir durum söz konusu değil. Ben Ielts'i tercih ettim çünkü speaking en önemli kısım karşılıklı bire-bir görüşme şeklinde yapılıyor. Rahat ol. Ielts istiyorsan ona gir.

      Bir geç yazıyorum kusura bakma.

      Sil
    2. Bu yoğun programınızda bu sorulara zaman ayırmış olmanız bile çok değerli bizim için. Tekrardan teşekkür ediyorum.

      Sil
    3. Rica ederim. Süreçte başarılar.

      Sil
  19. Abi Selam,

    İki gün sonra DLR1'e gireceğim ve çok düşünerek, planlayarak hazırladığım Biodatayı yazıyorum. Fakat, word'de hazırladığım 2,5 sayfa ancak elle yazdığımda 5-6 sayfa tutacak gibi. DLR2 tecrübelerinden araştırdığım kadarıyla uzun yazılar genelde eleştirilmiş. Sizin tecrübeniz nasıldı? Ne tavsiye edersiniz?

    Teşekkürler şimdiden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba kardeşim. Ben içimden geleni yazdım ama 3 sayfa olmamıştı. Sen eğer yazının samimi ve içten olduğuna inanıyorsan gerçekten, ve sana orada sorduklarında "Neden bu kadar uzun?" diye kendini ifade edebileceksen, yani yazdığın yazının hakkını verebileceksen bu konuyu kendin için artıya çevirebilirsin diye düşünüyorum.

      YanıtlaSil

      Sil
  20. İyi günler Burak abi. Ben de şu sıralar THY uçuş akademisi için eğitim tarihi ve yeri maili beklemekteyim. Benim de sen gibi gönlümden geçen Aydın akademi :) Sürece hazırlanırken bu blog gerçekten benim için hem bir yol gösterici hem de bu süreçte her karamsarlığa kapıldığımda bana hedefimi hatırlatan bir blog oldu. Umarım 1.5-2 sene sonra bir meslektaşın olarak gürüşmek nasip olur. Bu değerli ve samimi yazıların için gerçekten çok teşekkür ediyorum, uçuş hayatında da başarılar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba kardeşim. Sürecin hayırlı olsun. Umarım başarı ile hayaline kavuşur, aramızdaki yerini alırsın. Başarılar dilerim.

      Sil
  21. burak bey ben şu anda memurum. yaş 34. hiç thy sınavına gir(e)medim. ama geçen öğrendim ki yaş sınırı 35 olmuş. pilotluk için ne dersiniz. yapmak istediğim meslek. uçakla yolcu olarak uçtum.ama pilot koltuğunda korkar mıyım? eğitim sırasında elenme durumu oluyor mu? olursa sebep neler oluyor? varsayalım pilot olduk 3 sene sonra sağlık sorunu çıktı. 10 yıllık çalışma şartı dolmadan meslekten men olursak tazminat vs durumlar nasıl yansımakta? çalışma şartları nasıl, tatil günü ayda nasıl, kaç gün? tatil gününde yakın şehirlere(150 km civarı) çıkış izni var mı? mesleğe başlarken ankara da çalışmak istiyorum deme hakkımız var mı? sonuçta pilotluğu tercih etmelimiyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 34 karar vermek için ciddi bir yaş. Yolcu ile iş arasında çok fark var. Hayatınız yukarıda geçiyor. Ayın ortalama 10 gününü evinizden uzakta geçireceğinizi, gece ve gündüz farkının kalmayacağını, bayramlarda çalışacağınızı, milli ve resmi bayramların olmayacağını göz önünde bulundurun. Ben bu mesleği sevdiğim için keyifle yapıyorum ama tabi herkeste aynı şekilde olmayabilir.

      Ayda ortalama 8-10 gün boş oluyor. Tatil günlerinde tabiki de istediğiniz yere gidebilirsiniz. Ankara merkez yoktu ama geçici süreliğine açtılar. Belki ileride kalıcı olur.

      Sil
  22. Merhabalar.
    Buradan paylaştığınız değerli bilgiler için teşekkür ederim.
    Geçmişe dönüp baktığınızda akademiye başlarken şunlar yanımda olsaydı dediğiniz, bizlere akedemiye gitmeden önce temin etmemiz gerekli eşyalardan bahsedebilir misiniz?
    Şimdiden çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Rica ederim. Öyle dediğim bir şey olmadı. Zaten haftasonları İstanbul’a geliyordum ve bir eksiğim olursa alıyordum.

      Sil