12 Aralık 2021

HAYALLER DE GERÇEK OLUR

Aşağıdaki yazıya 3 sene önce başlamışım ama bitirememişim :( Yazdığımı bile unutmuşum. Bugün tarih 12 Aralık 2021 :/ ----- tireler arası yazılarım eskidir. Sonrası ise bugün itibari ile yazacaklarım. Tabi uzun zaman geçti. Artık hatırladığım kadarı ile.

----------

Bahane bulmak zorunda olmamak da güzelmiş. İlk fırsatta son yazımdan çok ara geçmeden yazıyorum bu sefer.

En son yer derslerini bitirmiştik. Şimdi geldik dananın kuyruğunun koptuğu kısma; yani tip simülatörü ve gerçek uçuşlar.

Yer derslerinin ardından Boeing 737 simülatörü ile eğitime başladık. Bu simülatörün daha önce bahsettiğim FNPT II simülatöründen farkı 737 uçağının bire bir aynı olması. Hareketli bir kabin içerisinde 737 ile birebir aynı kokpit içerisinde uçağın gerçek hareket dinamikleriyle beraber yani sağa sola ileri geri yatışlı bir ortamda eğitim alıyoruz.

Aşağıdaki videolarda eğitim aldığımız simülatörler hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu arada maalesef Boeing simülatörü videosu bulamadığımdan Airbus ile idare edin :)

Kaynak: Show Haber

Kaynak: İhlas Haber Ajansı

Bu noktada Sedat Şekerci kaptanımızı tekrardan anmak istiyorum. Geçtiğimiz sene Ekim ayında kaybettiğimiz başkanımızın THY'nin yeni simülatör eğitim merkezinde çok emekleri geçmişti. Buraya da kendisinin ismi verildi. Allah gani gani rahmet eylesin.

THY Uçuş Eğitim Merkezi

----------

Simülatörlere başlamadan önce çalışma odasında bilgisayar oyunu tadında daha basit bir sistemde kendi başımıza çalıştık. Bu ekranlarla Boeing 737'nin kokpitindeki tüm kontrolleri kumanda edebiliyorsunuz.

Çalışma Odası

Bunun haricinde birbirimizin evlerinde toplanarak Microsoft Flight Simülatör PMDG paketi ile pratikler yaptık.

Simülatör eğitimi safhasında 12 uçuş yaptık. Bu uçuşların her birinde uçağa alışma safhalarından harici olarak emergency dediğimiz acil durum senaryolarını gerçekleştirdik. Nedir bunlar?

• Motor arızları
  • Yangın
  • Kabin basıncı kaybı
  • Hatalı sürat gösterimleri
vb. hayati konularda eğitim aldık. Bu durumlarla ilgili ayrıntılı yazıları ileride paylaşmayı düşünüyorum.

Örnek bir simülatör eğitimi

Simülatör eğitimi bittikten sonra son bir simülatör kontrolüne girdik. Onu da başarıyla geçtikten sonra sıra geldi artık oyuncağımız ile kavuşmaya. BASE CHECK.

Simülatör Merkezi

Base check, gerçek bir yolculu uçuş öncesi boş bir uçakla bir meydanda trafik paterni dediğimiz turları atmak. Bu uçuşlar uçuş eğitmenleri nezdinde gerçekleştiriliyor. Aydın Akademi'den 6 tane devremle ve 3 tane eğitmen hocamızla İstanbul'dan Nevşehir'e gittik. Neden Nevşehir derseniz bu boş uçak eğitimini rahatlıkla yapabilmeniz için uçuşların yoğun olmadığı bir meydan gerekiyor.

Boeing 737 uçağımızı tanıyoruz

Burada her ikimiz bir eğitmenle eşleştirildik ve ilk defa gerçek uçakla 6 adet iniş kalkış ve go-around yani pas geçme gerçekleştirdik.

Harika bir duyguydu. Eğitime başladıktan yaklaşık 1.5 sene sonra o hayallerini kurduğumuz uçağı artık kullanmıştık. Evet daha önce Aydın'da da uçak uçurmuştuk ancak bir Boeing 737 uçurmak çok daha farklı duygular barındırıyordu.

Kokpit gören masum pilotlar

Base Check'i de tamamladıktan sonra sıra LIFUS (Line Flight Under Supervision) yani gözetim altında hat uçuşuna geldi. Bunu da bir sonraki yazıya bırakalım.